Zimowisko w Padniewie
To już kolejny wypoczynek zorganizowany dla młodzieży szkolnej w Padniewie. Zajęcia miały miejsce w dniach 28.01.08 r. – 01.02.08 r. i wzięło w nich udział 70-ciu uczniów, nad którymi opiekę nieodpłatnie sprawowali pracownicy szkoły (10-ciu nauczycieli, 3 pracowników obsługi oraz prowadzący drużynę harcerską przy naszej placówce Maciej Chojnacki)
Założeniem organizatorów było zagospodarowanie czasu wolnego dla dzieci ze środowiska wiejskiego. Zajęcia realizowane były w godz. 8.00 – 14.00 z nastawieniem na aktywny wypoczynek ruchowy, poznawanie najbliższej okolicy, preferowanie zdrowego stylu życia i umiejętność współdziałania w grupie.
Dzięki pozyskaniu sponsorów i skromnej odpłatności uczestników, codziennie każde dziecko otrzymało ciepły posiłek, owoce, słodycze. Codziennie także mogliśmy korzystać z autobusu szkolnego, który oprócz przywozu i odwozu na zajęcia wykorzystywany był na wycieczki organizowane w czasie ferii.
W czasie pięciodniowych zajęć każdy z uczestników brał udział w zabawach
i konkursach organizowanych przez opiekunów, zbierając punkty dla swoich drużyn.
I tak w czasie zimowiska zrealizowano :
- konkursy plastyczne,
- konkursy sportowe :
- tenis stołowy
- piłka siatkowa
- piłka koszykowa
- wyścigi rzędów
- dwa ognie
- hokej
- wycieczki: kino „Wawrzyn” - seans filmowy, basen Mogilno (zwiedzanie zaplecza krytej pływalni, korzystanie z pływalni)
- zajęcia w sali komputerowej,
- gry i zabawy świetlicowe
Dodatkową atrakcją było spędzenie popołudnia i noclegu w szkole (nocowało 37 osób). W godzinach popołudniowych organizowane były zabawy harcerskie oraz dyskoteka. Ponadto uczniowie korzystali z pracowni komputerowej i sali gimnastycznej.
To dzięki wsparciu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, UM w Mogilnie, MGOPS w Mogilnie
oraz Rady Rodziców przy Szkole Podstawowej w Padniewie bez względu na zamożność ok. 40% uczniów naszej szkoły mogło w niezwykle atrakcyjny, bezpieczny i ciekawy sposób spędzić część ferii zimowych.
Wszystkim za okazaną pomoc w imieniu społeczności szkolnej serdecznie dziękujemy.