Szkoła Podstawowa nr 2 na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Mogilnie wraz z dyrekcją: A. Zielińską-Dudą i L. Błażejewską oraz nauczycielką historii A. Kaczmarek gościli na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Grupę powitała prof. UAM dr hab. Danuta Konieczka – Śliwińska, absolwentka szkoły, obecnie z-ca dyrektora ds. dydaktycznych w Instytucie Historii. Następnie wysłuchano wykładu poświęconego powstaniu wielkopolskiemu, który wygłosił prof. UAM dr hab. Zbigniew Pilarczyk specjalizujący się w dziedzinie historii wojskowości.
Doniosłym momentem wizyty było podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy Szkołą Podstawową nr 2 w Mogilnie reprezentowaną przez dyrektor Aleksandrę Zielińską-Dudę, a Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu, w imieniu którego wystąpił dyrektor Instytutu Historii Józef Dobosz. Powyższa współpraca ma na celu m.in. podniesienie poziomu wiedzy uczniów w zakresie historii, wiedzy o społeczeństwie, a także wiedzy o regionie, rozwijanie ich zainteresowań oraz poznanie warunków i form studiowania na UAM. Dyrektor szkoły wyraziła radość i satysfakcję z podpisania umowy oraz podkreśliła dążenie placówki do zapewnienia coraz lepszych warunków edukacyjnych dla jej uczniów.
Prof. Danuta Konieczka – Śliwińska zaznaczyła, że Szkoła nr 2 jest jedyną placówką z gminy Mogilno, która takie porozumienie podpisała.
Przedstawiciele samorządu uczniowskiego podziękowali za umożliwienie takiej formy współpracy i wręczyli okolicznościowe upominki.
Następnie studenci zaproponowali zwiedzanie Instytutu Historii. Uczniowie obejrzeli nowoczesną bibliotekę, przestronne sale wykładowe oraz dziekanat. Spacer po Instytucie dał możliwość do rozmów o studiach na UAM, zwyczajach i tradycjach studenckich.
W dalszej części spotkania odbyły się zajęcia połączone z turniejem wiedzy historycznej. Uczniowie poradzili sobie z pytaniami, wykazali się wysokim poziomem wiedzy. Na zakończenie pobytu zostali obdarowani atrakcyjnymi upominkami.
Wizyta w Poznaniu dostarczyła wielu miłych wrażeń oraz zainspirowała uczniów do snucia planów edukacyjnych związanych z tą uczelnią.